EΦΗΜΕΡΙΔΑ ΒΡΕΜΕ

Η κυβέρνηση Γκρουέφσκι, είναι κυβέρνηση των μνημείων, της διαφήμισης και του ελλείμματος





Αύγουστος 30, 2010.


Μια εντυπωσιακή επίθεση δέχεται η κυβέρνηση του πρωθυπουργού των Σκοπίων, Νίκολα Γκρουέφσκι, από την εφημερίδα, ευρείας κυκλοφορίας, της πΓΔΜ, «ΒΡΕΜΕ».

Η αρθρογράφος, Άννα Αναστάσοφσκα, ξεγυμνώνει την σκοπιανή κυβέρνηση και την κατηγορεί για συντηρητισμό, αρχαιολαγνεία, λαϊκισμό, μια κυβέρνηση που διακατέχεται, σαφώς, από αντιδημοκρατική νοοτροπία που έχει χωρίσει το λαό σε ‘πατριώτες’ και ‘προδότες’.

«Το όραμα της νέας κυβέρνησης, είναι η Δημοκρατία στην πΓΔΜ, να είναι η χώρα δημοκρατική, οικονομικά ισχυρή και κοινωνικά δίκαιη, αυτή που θα έχει οδηγήσει τη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ. Ένα τέτοιο όραμα είχαν οι φερέλπιδες νέοι, του πρώην υπουργού Οικονομικών Λιούπκο Γκεοργκιέφσκι,, όταν πριν από τέσσερα χρόνια ανέλαβε το πηδάλιο του πλοίου η κυβέρνηση του «Ίλιντεν». Αυτοί οι άνθρωποι δίνουν τεράστια υποστήριξη στο Νίκολα Γκρουέφσκι πιστεύοντας στις υποσχέσεις του.

Στη συνέχεια θα θυμούνται τον Γκρουέφκσι, μετά από τέσσερα χρόνια, αυτόν που μετέτρεψε τη χώρα σε ένα συντηρητικό κράτος, που προώθησε την αρχαιολατρεία, στην εμμονή της ιστορίας και στην εδραίωση μνημείων στα πλαίσια ενός αμφιλεγόμενου αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, που το ονόμασε «Σκόπια 2014», γράφει χαρακτηριστικά η αναφερόμενη εφημερίδα.

Ο Γκρουέφσκι εισήγαγε έναν νέο τρόπο διακυβέρνησης, γράφει η αρθρογράφος, μέσω του καθημερινού βομβαρδισμού των διαφημίσεων για τα επιτεύγματα της κυβέρνησής του. Δεν περνάει μια μέρα, γράφει η εφημερίδα, που δεν θα επισημανθεί η μείωση της γραφειοκρατίας και που δεν θα εμφανίζεται ο ίδιος ο πρωθυπουργός, σε κάποιο έργο, με ένα φτυάρι στο χέρι.

Οι διαφημίσεις της κυβέρνησης, έχουν γίνει ένα σημαντικό οικονομικό έσοδο των μέσων μαζικής ενημέρωσης και οι κριτικοί συχνά αναφέρουν ότι ο Γκρουέφσκι δωροδοκεί τους δημοσιογράφους.

« Ο πρωθυπουργός αναφέρεται όχι μόνον ως επικεφαλής της κυβέρνησης, αλλά είναι και ο Δήμαρχος και ο Υπουργός, σε κάθε περιοχή... Πάντα είναι ο πρώτος και μετά παρουσιάζονται οι δήμαρχοι ή οι υπουργοί του. Ο Γκρουέφσκι έχει απίθανη τάση προς την διαφήμιση και την προπαγάνδα και πιστεύει ότι αυτή είναι μια καλή πολιτική αλλά είναι, όμως, βραχυπρόθεσμη», γράφει η Αναστάσοφσκα.

Στο μέλλον θα θυμούνται τον Γκρουέφσκι, ως τον λεγόμενο «αρχαιοποιητή», τον οδηγό του λαού, προς το αρχαίο παρελθόν του, αυτό του Μεγάλου Αλεξάνδρου του Μακεδόνα, ο οποίος, πριν από τέσσερα χρόνια, μας γίνονταν γνωστός, από μισή σελίδα που ανέφεραν τα βιβλία της ιστορίας μας...

«Τώρα ο Γκρουέφσκι έχει πείσει πολλούς υποστηρικτές του ότι είναι Μακεδόνες, είναι απευθείας απόγονοι των αρχαίων Μακεδόνων, μια πολιτική που οδήγησε σε διαίρεση το λαό σε πατριώτες και προδότες και όσοι πιστεύουν ότι είναι σλαβικής καταγωγής απειλούνται και με θάνατο. Όλα ξεκίνησαν με την ονομασία του αεροδρομίου, του σταδίου της πόλης, στην επίσκεψη της φυλής των «Hunza», που πιστεύουν ότι είναι απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου και καταλήγει την κατασκευή του τεράστιου αρχαίου μνημείο της πόλης των Σκοπίων, στην ονομαζόμενη « πλατεία της Μακεδονίας».

Η πολιτική αυτή του Γκρουέφσκι, δεν θα ήταν βορά της κριτικής, αν δεν προκαλούσε αντιδράσεις και προκλήσεις στο εσωτερικό και στο εξωτερικό. Αυτή η πολιτική οδήγησε στη διάσπαση του λαού, στη διάσπαση και μεταξύ των Αλβανών και Σλάβων στην πΓΔΜ

Η χώρα αντιμετωπίζει ένα σοβαρό πρόβλημα, με δύο βέτο- ένα στο Βουκουρέστι το 2008 και ένα στις Βρυξέλλες το 2009-, λόγω των ανεπίλυτων διαφορών με την Ελλάδα. Υπάρχει αυτό το ανοικτό ζήτημα της διαπραγμάτευσης για μια συμβιβαστική λύση. Αλλά οι θέσεις των δύο πλευρών παραπέμπουν στο μακρινό μέλλον, καθώς η κυβέρνηση του Γκρουέφσκι φαίνεται απρόθυμη να επιλύσει τη διαφορά.

Και από το φόβο της κριτικής, υπό το βάρος της ιστορικής ευθύνης, η κυβέρνηση, καταφεύγει στο δημοψήφισμα και κρύβεται σε αυτό, χωρίς να έχει πρόθεση να παραιτηθεί από τις θέσεις της.





Ἂρθρα & Σκέψεις- Γιῶργος Ἐχέδωρος

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γνωρίζατε ότι το Εθνικό Ζώo της Ελλάδας είναι το δελφίνι;

ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΤΑ!