Kvant 1L222 Avtobaza: Ο εφιάλτης των αμερικανικών UAV είχε προταθεί να αγοραστεί από το ΓΕΕΘΑ


Πίσω από την "αιχμαλωσία" του αμερικανικού κατασκοπευτικού UAV, ΜQ-5B χθες στην Κριμαία βρίσκεται ένα ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο από μόνο μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες σε ένα πεδίο μάχης, το Kvant 1L222 Avtobaza των Kvant- Rostech.
Είχε προηγηθεί η "αιχμαλωσία" το 2011 του αμερικανικού στρατηγικού κατασκοπευτικού αεροχήματος RQ-170 Sentinel από τους Ιρανούς μέσα στον ιρανικό εναέριο χώρο πάλι από το ρωσικό σύστημα ELINT 1L222 Avtobaza, το οποίο λίγοι γνωρίζουν ότι είχε προσφρθεί στην Ελλάδα δύο φορές προς πώληση στο παρελθόν προκειμένου να "κλειδώσει" με 3-5 συστήματα ολόκληρο τον εναέριο χώρο του Αιγαίου και να τον καταστήσει "απαγορευμένη περιοχή" για όλα τα εναέρια μέσα.

Πρόκειται για ένα υπερ-απόρρητο ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου
Η πρόταση έγινε το 2004, η παρουσίασή του στο ΓΕΕΘΑ και αφορούσε την προμήθεια 3-5 συστημάτων κόστους 800 εκατ. έως 1 δισ. ευρώ.
Τα συστήματα θα κάλυπταν ολόκληρη την ελληνκή επικράτεια και  παρεμβάλλοντας στα επιτιθέμενα αεροσκάφη, UAV και όπλα, όλα τα στοιχεία που απαιτούνται για μια αεροπορική προσβολή: Από ίχνος GPS μέχρι και τις επικοινωνίες τους ακόμα και υπό μορφή Link.
Το Kvant  1L222 Avtobaza αποτελείται από δύο υποσυστήματα τον αισθητήρα και τον παρεμβολέα εγκατεστημένα και τα δύο επί οχημάτων.
Όπως αναφέρουν ρωσικές πηγές πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σύστημα εντοπισμού ραντάρ αεροσκαφών, πλευρικών ραντάρ αεροσκαφών, ζεύξεων δεδομένων, παρεμβολών κλπ.
Μετά τον εντοπισμό της εκπομπής ο αισθητήρας του Kvant  1L222 Avtobaza  μεταδίδει τα στοιχεία στον παρεμβολέα ο οποίος την σειρά του αναλαμβάνει την πραγματοποίηση της παρεμβολής κατά του στόχου.
Το σημείο κλειδί για τα αεροχήματα είναι ότι το προφίλ της πτήσης είναι ημιαυτόνομο όπως συμβαίνει στα UAV, δηλαδή το αερόχημα δεν εξαρτάται καθόλη την διάρκεια της πτήσης από το κέντρο ελέγχου. Να υπενθυμίσουμε εμείς ότι η Τουρκία έχει σε χρήση δεκάδες και σε λίγο εκατοντάδες εγχώριας κατασκευής MALE ANKA κλπ
Έχοντας αποθηκευμένα τα δεδομένα της αποστολής τους και τις αρχικές τους οδηγίες ,τα UAV μπορoύν να πετάξει με ηλεκτρομαγνητική σιγή προς την περιοχή ενδιαφέροντος. 
Το αερόχημα μπορεί να αλλάξει πορεία όταν οι αισθητήρες τους εντοπίσουν την εκπομπή ακτινοβολίας από εχθρικό ραντάρ, ενώ αν χρειαστεί το κέντρο ελέγχου μπορεί να στείλει εντολές στο αερόχημα με πολύ μεγάλη ταχύτητα χρησιμοποιώντας ασφαλή ζεύξη.
Το Kvant 1L222 Avtobaza προκαλεί αρχικά παρεμβολές στο αερόχημα και το αναγκάζει να επικοινωνήσει με το κέντρο ελέγχου.  
Στην περίπτωση αυτή το ρωσικό σύστημα αρχικάπαρεμβάλει το ραδιοϋψόμετρο και το σύστημα INS/GPS του UAV για να προκαλέσει σύγχυση στο σύστημα για το που βρίσκεται και σε ποιο ύψος πετά.
Σε δεύτερη φάση προκαλεί ηλεκτρονική "αστοχία" στο σύστημα  INS/GPS και κατ'αυτό τον τρόπο καταφέρνουν να το προσγειώσουν σχεδόν άθικτο.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ρωσικής εταιρείας χθες «Το drone MQ-5B πετούσε σε ύψος 4000 μέτρων (12.000 πόδια) και ήταν σχεδόν αόρατο από το έδαφος. Έγινε δυνατό να διακοπεί η ζεύξη δεδομένων καθοδήγησης (link) με το κέντρο ελέγχου του με την εφαρμογή πολύπλοκων ραδιο-ηλεκτρονικών μεσών» ανακοίνωσε η εταιρεία Rostec.
Η μη προμήθεια του Kvant 1L222 Avtobaza ήταν αποτέλεσμα των αμερικανικών πιέσεων, καθώς οι Ρώσοι πωλούσαν μεν το σύστημα, αλλά επιθυμούσαν πολύ στενή εφαμρογή των πρωτοκόλλων ασφαλείας προκειμένου να μην διαρρεύσουν στοιχεία του "σε άλλη χώρα" και αυτό σήμαινε ομάδα Ρώσων τεχνικών μόνιμα εγκατεστημένη στην χώρα...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γνωρίζατε ότι το Εθνικό Ζώo της Ελλάδας είναι το δελφίνι;

ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΤΑ!