Η Βουλγαρία γιορτάζει τη μνήμη του ηγέτη του VMRO Τοντόρ Αλεξαντρόφ



«Εάν κάποιος μου πει ότι δεν είμαι Μακεδόνας- θα πρέπει να του κοπεί η γλώσσα. Εάν κάποιος πει ότι δεν είμαι Βούλγαρος- θα πρέπει να του κοπεί το κεφάλι»

Αύγουστος 31, 2014.

Σόφια.

 Η Βουλγαρία γιορτάζει τη μνήμη του θρυλικού ηγέτη της Εσωτερικής Μακεδονικής Επαναστατικής Οργάνωσης- ΕΜΕΟ( ή βουλγαρικά «ВМРО») την ημέρα της 90ής επετείου από το θάνατό του, γράφει το βουλγαρικό ‘Φόκους’.


«Στις 31 Αυγούστου 1924, κοντά στο χωριό Σουγκάρεβο στο νότιο μέρος του Πιρίν, ο θάνατος παίρνει από τη ζωή έναν από τους διαδοχικούς ηγέτες του αγώνα των Βουλγάρων από τη Μακεδονία και την Αδριανούπολη για την ελευθερία και την ένωση με την ελεύθερη Βουλγαρία»,  σημειώνει το δημοσίευμα και συνεχίζει: 

Ο Τοντόρ Αλεξαντρόφ ήταν από τους πιο πιστούς και αφοσιωμένους οπαδούς του έργου και των ιδεών του ιδρυτή της ΕΜΕΟ, Γκότσε Ντέλτσεφ και του Ντάμιαν Γκρούεφ, ακτιβιστής της εξέγερσης του Ίλιντεν του 1903.

Μετά από τους δύο πολέμους του 1912 και 1913, αλλά και μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο πόλεμο (1915-1918) ο Τοντόρ Αλεξαντρόφ αποκατέστησε την οργάνωσης της ΕΜΕΟ και έγινε ένθερμος υπερασπιστής των δικαιωμάτων των υπόδουλων Βουλγάρων στη Μακεδονία και των εθνικών συμφερόντων  της Βουλγαρίας.

Στον Τοντόρ Αλεξαντρόφ ανήκει η ιστορική φράση:

«Εάν κάποιος μου πει ότι δεν είμαι Μακεδόνας- θα πρέπει να του κοπεί η γλώσσα. Εάν κάποιος πει ότι δεν είμαι Βούλγαρος- θα πρέπει να του κοπεί το κεφάλι».

90 χρόνια μετά το θάνατό του, η προσωπικότητα του Τοντόρ Αλεξαντρόφ συνεχίζει να ανησυχεί τους σύγχρονους ηγέτες του κυβερνώντος κόμματος (των Σκοπίων)-  ВМРО-ДПМНЕ, αφού ο επικεφαλής της οργάνωσης διαιωνίζει την αξίωση των βερχοβιστών (κομιτατζήδων)  και της μεγάλης ιδέας των Βουλγάρων (σημ. της προσάρτησης της Μακεδονίας στη Βουλγαρία).


--
               

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γνωρίζατε ότι το Εθνικό Ζώo της Ελλάδας είναι το δελφίνι;

ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΤΑ!