Τα σχέδια για τον East Med προχωρούν παρά τις αντιδράσεις της Τουρκίας


  • Τα σχέδια για τον East Med προχωρούν παρά τις αντιδράσεις της Τουρκίας

  • Οι υπουργοί Ενέργειας Ισραήλ, Ελλάδας, Κύπρου, ο υπουργός Ανάπτυξης της Ιταλίας και ο Ευρωπαίος επίτροπος αρμόδιος για θέματα ενέργειας κρατούν χάρτη με τον East Med, κατά τη συνάντησή τους στο Τελ Αβίβ, στις 3 Απριλίου.
Το εγχείρημα για την κατασκευή του υποθαλάσσιου αγωγού (East Med) που θα ενώνει τα τεράστια κοιτάσματα αερίου της Ανατολικής Μεσογείου με την Ευρώπη, μέσω Ελλάδος, έχει πολλές τεχνικές δυσκολίες, αλλά εξακολουθεί να αποτελεί ιδιαίτερα ελκυστική επιλογή και για τη Γηραιά Ήπειρο, που θέλει να περιορίσει την εξάρτησή της από τη Ρωσία. Και αυτό παρά τις αντιδράσεις της Τουρκίας που πιέζει κυβερνήσεις και εταιρείες για την κατασκευή τουρκικού αγωγού, που θα καλύπτει τις δικές της αυξανόμενες ενεργειακές ανάγκες και πιθανώς θα τροφοδοτεί και τις ευρωπαϊκές αγορές.
Το όλο εγχείρημα προωθήθηκε περαιτέρω στην τετραμερή συνάντηση των υπουργών Ενέργειας Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ και Ιταλίας, με τη συμμετοχή και της Κομισιόν, στις αρχές Απριλίου 2017, με την υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας και την κατάθεση ενός αρχικού επταετή σχεδιασμού.
Δεδομένου ότι η πολιτική αστάθεια στην Τουρκία λειτουργεί αποτρεπτικά για την προώθηση του αγωγού μέσω Τουρκίας, αυτό που φαίνεται ότι θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό την υλοποίηση του East Med είναι το μέγεθος των κοιτασμάτων που κρύβονται στην ισραηλινή και την κυπριακή ΑΟΖ.
Θυμίζουμε ότι στην Κύπρο έχουν ήδη εξασφαλίσει δικαιώματα γεώτρησης ενεργειακοί κολοσσοί, όπως η κοινοπραξία Exxon Mobil και Qatar Petroleum στο οικόπεδο 10 της κυπριακής ΑΟΖ, ΕΝΙ και Total στο 6, και η ΕΝΙ στο 8.
Εντός του έτους μάλιστα προγραμματίζονται έως και δώδεκα γεωτρήσεις στα συγκεκριμένα οικόπεδα, παρά τις κραυγές της Άγκυρας.
Ο γ.γ. πάντως του ισραηλινού υπουργείου Ενέργειας, Σάαλ Μέριντορ, που μίλησε στην «Κ» επαναβεβαίωσε ότι το Ισραήλ πιστεύει και θα στηρίξει την προοπτική του East Med, ω στρατηγική επιλογή. Ο αγωγός είναι «τεχνικά εφικτός και οικονομικά βιώσιμος. Εργαζόμαστε στενά με τους φίλους μας από την Ελλάδα, την Κύπρο και την Ιταλία, για να προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο αναλύσεων που θα μας δείξει ότι η προοπτική είναι εκεί. Βλέπουμε να κατασκευάζεται ο αγωγός και να είναι έτοιμος για χρήση το 2025. Αυτός είναι ο στόχος μας και εργαζόμαστε σκληρά για την επίτευξή του», σημείωσε ο Μέριντορ.
Ο Ισραηλινός αξιωματούχος σημείωσε επίσης ως εξαιρετικά σημαντική την εμπλοκή στην όλη διαδικασία της Κομισιόν και εξήγησε ότι δεν υπάρχει λόγος να βλέπουμε τον αγωγό που προτείνει η Τουρκία ως ανταγωνιστικό, αλλά ως συμπληρωματικό αγωγό. «Ο αγωγός προς την Τουρκία θα μπορούσε να κατασκευασθεί πρώτος και να είναι έτοιμος σε 3-4 χρόνια. Ο αγωγός προς την Ελλάδα είναι, φυσικά, ακριβότερος, και από τεχνικής άποψης είναι μια μεγαλύτερη πρόκληση, αλλά πιστεύουμε ότι αποτελεί πολύ καλή προοπτική», είπε χαρακτηριστικά στην «Κ»

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γνωρίζατε ότι το Εθνικό Ζώo της Ελλάδας είναι το δελφίνι;

ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΤΑ!