Σκόπια- Ζάεφ: Θα γίνει δημοψήφισμα οπωσδήποτε για το όνομα





«Οι παραχωρήσεις είναι αμοιβαίες τόσο για την Ελλάδα όσο και για εμάς, δεν θα πουλήσω τίποτε ούτε θα αγοράσω!»


Ιανουάριος 7, 2018. 15:24


Σκόπια.


Ο πρωθυπουργός Ζόραν Ζάεφ, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου δήλωσε ότι «κανείς δεν του είπε να αλλαχθούν τα ονόματα των οδών ή του αεροδρομίου, αλλά εάν κάποιος έχει ένα τέτοιο αίτημα, θα ήταν έτοιμος να πει τη άποψή του», σημειώνει το σλαβικό δημοσίευμα των Σκοπίων.



Αναφερόμενος στη διαφορά που υπάρχει με την Ελλάδα για την ονομασία της χώρας του, ο πρωθυπουργός εκτίμησε ότι μέχρι στιγμής έχει γίνει με επιτυχία η πρώτη φάση «στη διάρκεια της οποίας ο διαμεσολαβητής Μάθιου Νίμιτς, κάθισε στο ίδιο τραπέζι με τους διαπραγματευτές των δύο χωρών για να βεβαιωθεί ότι και οι δύο πλευρές ετοιμάζονται με τον ίδιο τρόπο για την εξεύρεση λύσης στο πρόβλημα».


Ωστόσο, είπε ότι «ακόμη δεν είναι καιρός να μιλήσουμε για προτάσεις» και πρόσθεσε ότι αναμένονται συχνές συναντήσεις για την επίλυση του προβλήματος.


«Δεν αγοράζουμε χρόνο»

Ο Ζάεφ διατύπωσε τη θέση για διαδικασία των διαπραγματεύσεων σχετικά με το όνομα: «δεν αγοράζουμε χρόνο ή καθυστερούμε» και ότι ο χρόνος μέχρι το τέλος του πρώτη εξαμήνου του 2018 θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί για να βρούμε λύση.
Όσον αφορά την «ένταξη στην Ευρώπη» ο Ζάεφ τόνισε ότι η χώρα του λαμβάνει υπόψη την πλήρη υιοθέτηση των ευρωπαϊκών αξιών, τις οποίες θα εφαρμόσουν οι πολίτες, είτε η χώρα ενταχθεί ,είτε όχι στην ΕΕ.


«Είμαι πατριώτης»


Στο ερώτημα πολλών πολιτών που πιστεύουν ότι για όνομα «Ο Ζάεφ θα πουλήσει…», ο πρωθυπουργός απάντησε: 

«Έχω αποδείξει την πατριωτική συμπεριφορά μου προς το κράτος, ό, τι έχω πει είναι για την «Μακεδονία», έμαθα να αγαπώ το λαό μου και τη χώρα μου. Είμαι βέβαιος ότι γνωρίζουν τον πατριωτισμό μου που είναι η προοπτική της χώρας μας. Για αυτό λέω ότι δεν πρόκειται ούτε να πουλήσω ή να αγοράσω κάτι».


Πρέπει να γίνει οπωσδήποτε δημοψήφισμα για το όνομα


Ο πρωθυπουργός είναι κατηγορηματικός ότι πρέπει να διεξαχθεί δημοψήφισμα σχετικά με το ζήτημα του ονόματος. 

Ερωτηθείς για το τι διακυβεύεται και εάν είναι έτοιμη η  (ψευδο) «Μακεδονία» σε παραχωρήσεις, ο Ζάεφ είπε:

«Μέχρι εκεί που το όφελος θα έχει το σύμβολο «συν» για τη «Μακεδονία» και εκεί που θα συμβιβαστεί η Ελλάδα. Και οι δύο χώρες πρέπει να κάνουν παραχωρήσεις και να δημιουργήσουμε οφέλη και να δούμε εν τέλει τους εαυτούς μας ως εταίρους υπό την ευρωπαϊκή σημαία».


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γνωρίζατε ότι το Εθνικό Ζώo της Ελλάδας είναι το δελφίνι;

ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΤΑ!